W dniu 04-11-2008r. zakończono przebudowę kolejnego statku. M/t Palica została wprowadzona do eksploatacji i wyruszyła w rejs do portu Riga.
Pierwszym ważnym etapem tej przebudowy i bliźniaczej na statku m/t Romanka było wbudowanie nowych burt i dna podwójnego w rejonie przestrzeni ładunkowej. Jednostka straciła na objętości całkowitej zbiorników ładunkowych 265 m3.
"By zminimalizować stratę na ilości ładunku, wykorzystaliśmy istniejące zbiorniki balastowe" - dodaje kierownik ds. eksploatacyjno-technicznych Bogdan Dudar.
Ta ingerencja w konstrukcję statku wymagała z kolei przebudowy wszystkich podstawowych systemów jednostek. Większość z nich była modyfikowana, a inne budowane od nowa. W tym drugim przypadku chodzi o system balastowy. Obie jednostki mogą dodatkowo zabalastować się 600 tonami wody.
Na statku wprowadzono elektroniczny pomiar ładunku, który pozwala na bieżąco kontrolować załadunek i wyładunek z mostku kapitańskiego oraz prowadzić operacje ładunkowe w systemie zamkniętym.
Statki po przebudowie spełniają wszystkie wymogi Konwencji Marpol w żegludze międzynarodowej.